News

Franchise on Tour :  Sterke merken op zoek naar de knowhow van lokale ondernemers

Franchise on Tour :  Sterke merken op zoek naar de knowhow van lokale ondernemers

22 bekende winkelketens en dienstverleners zijn vandaag acuut op zoek naar lokale ondernemers om hun commercieel netwerk te versterken. Om geïnteresseerden te informeren over de samenwerkingsmogelijkheden, slaan ze tijdens Franchise on Tour 2018 hun tenten op in de Vlaamse provinciehoofdsteden en Brussel. “Een niet te missen afspraak voor ondernemers die brood zien in de nieuwe trends en technologische innovaties van sterke merken”, zegt Nick Boury van Franchise.be.

Heeft u zich al eens afgevraagd waaraan vertrouwde merken hun populariteit danken? Aan hun brede verspreiding, waardoor ze in staat zijn om trends te lanceren, zou een goed antwoord kunnen zijn. Of omdat ze vlot kunnen inspelen op technologische innovaties en de financiële kracht hebben om concepten uit te werken die globaal aanslaan…

 

Beproefde concepten lokaal verankeren

 

“Dat klopt ongetwijfeld allemaal”, zegt Nick Boury. “Een belangrijke voorwaarde is echter dat die bekende spelers gepassioneerde ondernemers moeten vinden die globale trends regionaal kunnen vertalen. Vandaar dat ze altijd bijzonder geïnteresseerd zijn om lokale ondernemers te ontmoeten, die hun creativiteit willen gebruiken om in te spelen op producten en concepten, die hun succes al hebben bewezen.”

 

“Franchising is een manier om de beproefde aanpak van bekende merken te koppelen aan de knowhow van lokale ondernemers”, aldus Peter Van Rooy van de financiële dienstverlener PwC Business Services (Handson & Partners). “Deze samenwerkingsvorm biedt aan de franchisegever de mogelijkheid om snel expansief te groeien. Voor de franchisenemer is het grote voordeel dat hij in een bestaand concept stapt. Het marktonderzoek is al gebeurd, de goede locaties werden uitgestippeld door specialisten, veel kosten worden gedeeld en groepsaankopen maken de kostenstructuur lichter.”

 

Kies de juiste samenwerkingsvorm

 

Alle aspecten van franchising en commerciële netwerken komen aan bod tijdens Franchise on Tour 2018. De informatie- en inspiratie-roadshow houdt tussen 26 april en 7 juni, halt in Leuven, Antwerpen, Brugge, Gent, Hasselt en Brussel. Op elke locatie wordt een gelijkaardig programma afgewerkt. Na een korte introductie gaan experten dieper in op uiteenlopende aspecten van franchising en commerciële netwerken. Koen De Bock van advocatenkantoor De Bock & Baluwé focust bijvoorbeeld op de juridische aspecten.

 

“Franchising is geen instapklaar model” aldus De Bock. “De manier waarop de samenwerking tot stand komt, kan heel verschillende vormen aannemen. Voor ons is Franchise on Tour de ideale gelegenheid om de deelnemers te informeren over de mogelijkheden en de eisen die elk contract inhouden. Omdat de regelgeving in ons land bijzonder verspreid is, merken we dagelijks dat daar heel wat onduidelijkheid over bestaat. Om frustraties te vermijden, is het als kandidaat franchisenemer of tussenpersoon nochtans onontbeerlijk om vooraf goed te weten onder welk statuut je aan de slag zal gaan en wat daarvan de consequenties zijn.”

 

Bespreek lokale mogelijkheden

 

Niet alleen het aantal franchiseconcepten maar ook het aantal franchisenemers gaat de jongste tijd in stijgende lijn. Vandaag zijn er in Vlaanderen naar schatting 3.500 ondernemers die voor deze formule hebben gekozen. Ze zijn goed voor 6 procent van de kleinhandel en realiseren samen een omzet van 2,4 miljard euro.

 

Op Franchise on Tour stellen 22 bekende merken hun opportuniteiten in de regio voor. Daarna krijgen de deelnemers meteen ook de kans om met hen te speeddaten en concrete projecten te bespreken.

 

Ontmoet deze merken

 

1.       AD Delhaize – Proxy Delhaize – Shop&Go

2.       Albert Heijn

3.       Bristol

4.       Carrefour express - Carrefour market

5.       Engel & Völkers

6.       Esprit

7.       Hello Bakery

8.       Hubiz

9.       Ixina

10.   Kvik

11.   Ladbrokes

12.   Mobalpa

13.   Panos

14.   Press Shop

15.   Reddy Keukens

16.   Relay

17.   Spar - Spar Compact

18.   Tom&Co

19.   Troc.com Benelux

20.   Vanden Borre Kitchen

21.   Winfera Ramen & Deuren

22.   Yves Rocher

 

 

Waar moet u zijn?

 

Franchise on Tour 2018 is een organisatie van Trends en Streekpersoneel, in samenwerking met Franchise.be en met de ondersteuning van Advocatenkantoor De Bock & Baluwé en PwC Handson & Partners

 

De roadshow houdt halt in:

 

·         Leuven op 26 april (De Hoorn, Sluisstraat 79)

·         Antwerpen  op 3 mei (Horta, Hopland 2)

·         Brugge op 15 mei (Oud Sint-Jan, Zonnekemeers)

·         Gent op 24 mei (Administratief Centrum Zuid, Woodrow Wilsonplein 2)

·         Hasselt op 31 mei (Corda Campus, Kempische Steenweg 293)

·         Brussel op 7 juni (Roularta Media Group Zellik, Researchpark 120)

 

 

Schrijf je voor één of meerdere roadshows in op www.franchiseontour.be.

Wilt u ook uw logo op onze website en online rekruteren? Klik hier!