• Picture YVES ROCHER
  • Picture YVES ROCHER
  • Picture YVES ROCHER
  • Picture YVES ROCHER
  • Picture YVES ROCHER
  • Picture YVES ROCHER
  • Picture YVES ROCHER
  • Picture YVES ROCHER
  • Picture YVES ROCHER
  • YVES ROCHER
  • Naam van de formule:
  • Yves Rocher
  • Naam van de onderneming :
  • YVES ROCHER
  • Adres :
  • Rue du Follet, 50
    7540
    Kain
    België
  • Contact :
  • Tel:
  • Fax:
  • Website :
  • Contactpersoon:
  • Fournier  Annick
  • Functie :
  • Rekruteringsverantwoordelijke partners
  • lid van de BFF :

Uw selectie : Yves Rocher

Beschrijving van de activiteit:

Verkoop van cosmetica produkten en schoonheidsinstituut.

Praktische info

  • Activiteitensector : Schoonheidsproducten- parfumerie
  • Oprichtingsjaar : 1959
  • Aantal inplantingen : 115 in de Benelux (1.600 wereldwijd)
  • Persoonlijke bijdrage :

    30% van de globale investering, tussen 20.000 en 50.000 euro

  • Instapgeld :

    3.500€

  • Bijdrage :

    Afhankelijk van het zakencijfer en het aantal beschikbare cabines

  • Totale investering :

    Tussen 70.000 en 150.000 € excl. de instapkost

  • Gemiddelde verkoopsoppervlakte (in m2):

    Winkel 40 m² + schoonheidsinstituut (8m²/cabine) en personeelslokaal

  • Gemiddeld zakencijfer na 2 jaar :

    Het gemiddeld zakencijfer bedraagt 300.000 € excl. het schoonheidsinstituut (het schoonheidsinstituut moet een zakencijfer realiseren dat tenminste 30% van de omzet van de winkelactiviteit bedraagt)

Historisch overzicht van de onderneming :

Yves Rocher werd geboren in het dorp La Gacilly in het hart van Bretagne en van kindsaf heeft hij een unieke blik op de natuur. Gefascineerd als hij is door een herbarium gemaakt door zijn grootouders, observeert hij, verruimt hij zijn kennis, ontdekt hij de geheimen van honderden planten…


Het is zo dat hij op het idee komt dat de natuur een eindeloze bron van schoonheid kan zijn voor vrouwen. Zo maakt hij, op de zolder van zijn ouderlijk huis, een simpele zalf op basis van plantenextracten. Het betekent de start van een nieuw concept op de cosmeticamarkt: “Plantaardige cosmetica”. En het wordt meteen een ongekend succes.

 In 1959 lanceert Yves Rocher opnieuw een revolutionair idee: alle vrouwen, ongeacht leeftijd, woonplaats of sociale afkomst, directe toegang geven tot zijn producten. Na de democratisering van de cosmetica via postverdeling, opent Yves Rocher in 1969 zijn eerste winkel. Daarmee wordt Rocher in één klap teler, fabrikant en distributeur van zijn producten. 50 jaar later zijn zijn visies werkelijkheid geworden: 1 franse vrouw op 3, en 30 miljoen vrouwen ter wereld, gebruiken vandaag het merk Yves Rocher!

Profiel van de kandidaat :

Commerciële vaardigheid en managerkwaliteiten. Ervaring als schoonheidsspecialiste is niet vereist, maar kan een pluspunt zijn.

Gelieve uw contactgegevens in te vullen zodoende dit concept u de juiste informatie kan toesturen.

   
Naam* / Voornaam* /
Adres
Tel/GSM*
Email*
Bericht*